tag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post6407522287409154941..comments2024-01-05T13:31:08.962+02:00Comments on Viba: Jalkapuoli kärrykaupoillaCo.http://www.blogger.com/profile/14263629079403388820noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-20948252965016276642015-10-31T11:47:07.305+02:002015-10-31T11:47:07.305+02:00Kiitos! Olet muuten aivan oikeassa vartalon lihast...Kiitos! Olet muuten aivan oikeassa vartalon lihasten tärkeydestä ajossa. Helposti ajatellaan, että senus istut kärryillä, ei se niin ole. Ihan niinkuin ratsastaessakaan ei vain istuta satulassa. Myös kädet ovat kovilla. Nimittäin sitten kun mennään, on käsivarret ainakin itsellä melko kovilla. Asento on jo sellainen, että vaatii kropalta jotain kannatella käsiä. Siksi suosinkin kevyitä ohjia. Omat suosikit ovat hevarin kankaiset monilenkkiohjat, mutta betamateriaalikin menee. Nahkaisiin en enää sekaannu =)<br /><br />Olen sen verran haltioissani kärrytilanteesta, että tarkempaa esittelyä on varmasti luvassa!Co.https://www.blogger.com/profile/01504798929767666512noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-18121246140069289612015-10-31T09:28:52.218+02:002015-10-31T09:28:52.218+02:00Onnittelut kärrykaupoista, kohta on siis hyvä pääs...Onnittelut kärrykaupoista, kohta on siis hyvä päästellä :) harmi ettei tosiaan kaksien kärryjen yhdistelmiä tehdä mutta kiva kuitenkin kun edes jotain muokkauksia kärryihin ollaan valmiita tekemään. Ergojen istumamukavuuden ollessa huippuluokkaa tarvii muissa kärryissä vaan vissiin opetella istumaan oikein. Tarviihan kärryttelyssäkin keski- ja ylävartalon lihakset olla hyvässä kunnossa ainakin omasta mielestäni kun muuten tulee rötkötettyä siellä miten sattuu --> selkä jumissa. Kerrothan sitten kokemuksia uusista kärryissä kun testailemaan pääset, jos vaikka joskus panostaisi itsekin uusiin kärryihin niin on kiva lukea kokemuksia!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-55862223960744336212015-10-30T20:24:24.438+02:002015-10-30T20:24:24.438+02:00Kiitos! Täytyypä paneutua tähän ihan ajatuksella =...Kiitos! Täytyypä paneutua tähän ihan ajatuksella =)Co.https://www.blogger.com/profile/14263629079403388820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-70490458449329738602015-10-30T20:17:33.053+02:002015-10-30T20:17:33.053+02:00Mun blogista löytyy sinulle haaste!
http://anujav...Mun blogista löytyy sinulle haaste!<br /><br />http://anujavihru.blogspot.fi/2015/10/kuvahaaste-mita-hevosen-omistaminen-on.html<br />Anuhttps://www.blogger.com/profile/05674206745300175974noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-48346800057400068812015-10-29T11:42:04.125+02:002015-10-29T11:42:04.125+02:00Kokeilin itse asiassa Mastereita samalla reissulla...Kokeilin itse asiassa Mastereita samalla reissulla, kun testasin nuo Royalitkin. Vaikuttivat hyvältä, mutta jäivät kuitenkin kakkoseksi Ergoille. Tänään kävin koeajamassa Ergot uudelleen kaksi jalkaisen kaakin kanssa, joka otti ja pillastuikin pihamaalla. Tyypitettiin siis istumamukavuus "äärioloissa". Täytyy sanoa, ettei uuden Ergon voittanutta istumamukavuuden puolesta ole!!! Mutta niin siinä sitten kävi, että Finn Tackin versio lähti tilaukseen. Ergossa on nousutilaa liian vähän. Rengas tulee liian liki jalkaa. Kun Finntack ilmoitti muokkaavansa kärryn minulle sopivaksi, oli päätös verrattaen helppo tehdä...silti jäi kaivelemaan ne hemmetin Ergot =D Yhdistelmä näitä kahta olisi täydellinen kärry!Co.https://www.blogger.com/profile/14263629079403388820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-2136580290897803242015-10-29T00:36:44.839+02:002015-10-29T00:36:44.839+02:00Mulla on tehdasmuokatut soft masterit. Niissä on v...Mulla on tehdasmuokatut soft masterit. Niissä on vetokarttu ja jaloille kunnon taso. Ei kuten perusmallissa olisi pelkkä jaloille lepuutusrauta, mulla on ihan teräsritilätaso. Eli Masterilta ainakin saa muokkautettua kärryjä. Noihin omiin olen todella tyytyväinen <3Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-27743237999820232752015-10-28T19:17:42.406+02:002015-10-28T19:17:42.406+02:00Meillähän on myös woodclassicit joista aluksi pidi...Meillähän on myös woodclassicit joista aluksi pidin paljon mutta niissä en ole enää aikoihin kyennyt olemaan :(Co.https://www.blogger.com/profile/14263629079403388820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-57302140080087626672015-10-28T19:16:08.107+02:002015-10-28T19:16:08.107+02:00Niin sitä tosiaan luulisi. Saa nähdä mitä nyt sano...Niin sitä tosiaan luulisi. Saa nähdä mitä nyt sanotaan myyjän muutosehdotuksiin. Testaan Ergon uudelleen kuitenkin! Tarkoitus on ajaa useampi kerta viikossa ja koppiksissa en pysty enää istumaan. Vaikka ei treenata radalle niin kunnossa on tarkoitus pysyä ja voihan noita ajettavia jossain kohtaa olla yksi jos toinenkin ;)Co.https://www.blogger.com/profile/14263629079403388820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-92103248094481105722015-10-28T18:54:04.144+02:002015-10-28T18:54:04.144+02:00Mulla on semmoinen tunne ettei royalit ole hiittik...Mulla on semmoinen tunne ettei royalit ole hiittikärrynä yhtä "arvostetut" kuin koppakärrynä mutta ite kyllä tykkäsin niistä. Ainut miinus oli paino ja se etten yltänyt rampeille kunnolla. Nyt kun aloitin ajamisen uudelleen parin vuoden tauon jälkeen chevin lehtijousitetuilla kärryillä niin selkä oli heti kipeä (syyhän ei tietty ollut röhnöttävä asentoni) ja tuli ikävä noita ergoja eli suosittelen kyllä kokeilemaan uudelleen. Varsinkin jos tarkoituksena on ajaa vähän enemmän kuin kerran kuussa. Toivottavasti löydät kuitenkin itsellesi sopivat kärryt, harmi ettei jarrukärryfirma suostu jarruttomana kärryjään myymään, luulis että kaikki käy kunhan rahaa tulee...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-13912380501598137132015-10-28T18:21:27.871+02:002015-10-28T18:21:27.871+02:00Kävin kokeilemassa kärryjä. Olivat uutta mallia jo...Kävin kokeilemassa kärryjä. Olivat uutta mallia jossa on vielä yksi puomi jaloille lisää ja siksi sopisi istuma-asennon puoleen hyvin minulle. Mutta tosiaan rengas tulee lähemmäs istuinta kuin finntackissa..kommenttisi kyllä rohkaisee vielä kokeilemaan uudelleen ja miettimään onko nousutila kuitenkaan liian ahdas.Co.https://www.blogger.com/profile/14263629079403388820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-68361211633195135132015-10-28T15:56:01.800+02:002015-10-28T15:56:01.800+02:00Nyt täytyykin ehkä perua sanomisia tuosta jousituk...Nyt täytyykin ehkä perua sanomisia tuosta jousituksesta, se saattoi sittenkin olla ilmajousi.. Hitsi kun muisti tekee tepposet eikä kuvamateriaaliakaan taida olla. Katsoin vertauksen vuoksi kuvaa noista uusista ergoista ja kyllä ne aika erilaisilta näytti kun ne vanhat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-64965561400032568562015-10-28T15:37:01.650+02:002015-10-28T15:37:01.650+02:00Muistelin taas itse että ergot olisi olleet juurik...Muistelin taas itse että ergot olisi olleet juurikin aika tilavat mutta niinkuin sanottua ne oli vanhempaa mallistoa eikä vertauskuvaa finn tackin kärryihin ole. Oletko käynyt ihan kokeilemassa niitä? Sillähän selviäisi jo aika paljon.. Tykkäsin myös siitä alhaalla olevasta putkesta missä pystyi lepuuttamaan jalkoja. (huomasin muuten että chevillä oli joku malli missä oli tosi paljon eri mahdollisuuksia missä pitää jalkoja, vink vink.. Tosin ne oli ehkä jotenkin ahtaan näköiset muuten) muistelin myös tuota jousi asiaa ja niissä ergoissa mitä käytin ei ollut ilmajousia joten niistäkään en valitettavasti osaa sanoa mitään. Sen verran käyttökokemusta on kuitenkin kerrottavaksi että kärryt oli mielestäni kestävät. Niillä ajettiin päivässä n. 1-6 hevosta ja niitä säilytettiin pihalla ilman mitään suojaa ja sen 4 vuotta mitä minä niitä käytin niin hyvin pelitti. Ja jäivät siis käyttöön minun jälkeenikin (pieni treenitalli kyseessä). Jos niitä olisi hoidettu vähän paremmin niin olis varmaan olleet ikuiset ;) muistelin myös että niissä tais olla melko pitkät aisat mikä on tietyissä tilanteissa iso plussa. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-85293451136716066082015-10-28T15:14:30.841+02:002015-10-28T15:14:30.841+02:00Kiitos kommentista! Juuri käyttäjäkokemuksia kaipa...Kiitos kommentista! Juuri käyttäjäkokemuksia kaipailin. Minulle nouseminen kyytiin on suurin haaste ja ergossa tilaa on vähemmän kuin Finn Tackissa. Tilaa on silti kohtalaisesti. Mietityttää kuinka tilan kanssa sitten käytännössä pärjää. Joudun pitämään penkkiä aika ylhäällä saadakseni jalalle hyvän kulman ja se tavallaan hankaloittaa asiaa entisestään. Hyvä kuitenkin kuulla, että selälle hyvät. Iso plussa! Oliko sinulla ilmajousellinen malli? Miten jousi on kestänyt?Co.https://www.blogger.com/profile/14263629079403388820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-917975065308937305.post-45453126404547005622015-10-28T10:40:15.256+02:002015-10-28T10:40:15.256+02:00En tarkkaan tiedä mitä vaatimuksia sinulla kärryil...En tarkkaan tiedä mitä vaatimuksia sinulla kärryille on joten paha sanoa sen tarkemmin.. Olen itse käyttänyt ergoja (tosin vanhoja) joissa on niin hyviä kuin huonojakin puolia. Niihin on helppo päästä kyytiin omasta mielestä ainakin, vaikka penkin edessä olevien putkien yli jalat toki täytyy nostaa. Pois pääsee nousemalla vain seisomaan hevosen kävellessä jolloin kärryt "liukuvat" pois alta. Penkki on siis melko matalalla. Lyhyenä ihmisenä jalkarampit olivat liian kaukana (oisko nykyään jo enemmän säätövaraa). Selälle nää on myös hyvät, siitä olen kuullut muiltakin. Vähän painavat kärryt mielestäni, mutta tosi tukevat. Toivottavasti saat kertomastani jotain apuja valintaan ja kysy lisää jos tulee jotain mieleen :) vastuskärryistä mulla ei kokemuksia olekaan.Anonymousnoreply@blogger.com